Πρόταση για την δημιουργία μόνιμου εκθεσιακού κέντρου στις Βρυξέλλες, στα πλαίσια μιας ολοκληρωμένης πολιτικής στήριξης της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων, κατέθεσε ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Πιερίας κ. Χατζηχριστοδούλου Ηλίας, στην συνεδρίαση της διευρυμένης Δ.Ε. της ΚΕΕE που πραγματοποιήθηκε στη Σάμο το Σάββατο 9 Ιουλίου 2016.
Συγκεκριμένα πρότεινε την δημιουργία ενός μόνιμου εκθεσιακού χώρου, στον οποίο θα στεγάζονται επιχειρήσεις, που θα εναλλάσσονται κατά τακτά χρονικά διαστήματα, θα έχουν την δυνατότητα να προβάλλουν τα προϊόντα τους και να έρχονται σε επαφή με δυνητικούς διανομείς και εμπόρους στο εξωτερικό. Υποστηρικτικά, μπορούν α λαμβάνουν χώρα διάφορες θεματικές εκδηλώσεις, για κάθε προϊόν ή υπηρεσία που παρουσιάζει εξαγωγικό ενδιαφέρον.
Τόνισε ότι το εγχείρημα αυτό θα προσδώσει μια νέα δυναμική, στην προσπάθεια που καταβάλλουν οι ελληνικές επιχειρήσεις για την προβολή και προώθηση των προϊόντων τους στο εξωτερικό και στην διερεύνηση νέων αγορών. Iδιαίτερα δε, θα ωφεληθούν οι πολύ μικρές επιχειρήσεις που δεν έχουν την οικονομική ευχέρεια αλλά και την τεχνογνωσία για την διείσδυση τους σε νέες αγορές. Τα Επιμελητήρια όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, οφείλουν να υποστηρίξουν τις προσπάθειες που καταβάλλουν οι ΜΜΕ να καταστούν ανταγωνιστικές και εξωστρεφείς.
Οι Βρυξέλλες βρίσκονται στο κέντρο της Ευρώπης και των Ευρωπαϊκών οργάνων, μπορούν να επιτευχθούν θετικές συνέργειες χάρη στους Ευρωπαϊκούς θεσμούς και στους ελληνικούς φορείς του Βελγίου. Η κομβική γεωγραφική τους θέση, είναι άλλο ένα πλεονέκτημα, διότι βρίσκονται πολύ κοντά στο καταναλωτικό κοινό, της Γαλλίας, της Γερμανίας και του Λουξεμβούργου, το οποίο είναι σημαντικός αποδέκτης ελληνικών εξαγώγιμων προϊόντων. Το συνολικό κόστος του εγχειρήματος πρότεινε να καταβληθεί στο μεγαλύτερο ποσοστό του, από την ΚΕΕE και το υπόλοιπο από όλα τα Επιμελητήρια της χώρας, αναλογικά με την δυναμικότητα του καθενός.
Ένας μόνιμος χώρος με Ελληνικά προϊόντα, συμπλήρωσε, θα προσδώσει μια νέα δυναμική στην εξαγωγική προσπάθεια των ελληνικών επιχειρήσεων. Οι συνέργειες και η δικτύωση που θα επιτευχθεί με την συνεχή προβολή των Ελληνικών προϊόντων θα αποδώσει πού περισσότερο από τις μεμονωμένες επισκέψεις επιχειρηματιών.